نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

میلاد امام علی(ع) مبارک باد

تمام لذت عمرم همین است که مولایم امیرالمومنین است .   
 Ali

دلایل تغذیه ای سفید شدن مو

  
ویتامین B6 از ریزش موها پیشگیری می‌ کند و تولید ملانین در فولیکول موها را افزایش می ‌دهد که بدین ترتیب رنگ مو را حفظ می ‌نماید و اسید پانتوتنیک از کاهش موها و سفید شدن آن ها پیشگیری می ‌کند. از منابع غنی آن می ‌توان به گوشت عضلات، زرده تخم مرغ و غلات با پوسته اشاره کرد. 

 

سفید شدن مو


فولیکول موی انسان روی پوست سر قرار دارد که روزانه تقریبا 35 میلی‌‌ متر کرک مو تولید می ‌کند. بدون توجه به اندازه آن، تنها حجم کوچکی از این سلول ‌ها در پایه فولیکول(ماتریکس)، بافت زایا تولید می‌ کنند. سپس پروتئین ‌های کمپلکس بالای فولیکول از آن منشاء می ‌گیرند.


با رشد مو، داخل هر فولیکول مو، تقسیم سلولی ماتریکس و سنتز پروتئین ‌های ساختمانی مو ادامه می ‌یابد. 

ادامه مطلب ...

هنر مینیاتور

 مینیاتور 1

واژهٔ مینیاتور که مخفف کلمهٔ فرانسوی «مینی موم ناتورال»     (Minimum Natural) و به معنی طبیعت کوچک و ظریف است، در نیمه اول قرن بیستم و حدوداً از دورهٔ قاجاریان همراه با اولین درس‌خوانده‌های ایرانی در فرانسه، به ایران راه یافت و وارد زبان فارسی شد.
 

اصولاً به هر نوع پدیدهٔ هنری ظریف – به هر شیوه‌یی که ساخته شده باشد – اطلاق می‌شود تابلوهای مینیاتور اروپایی صددرصد با تابلوهای کلاسیک آنها یکی است منتهی در ابعاد بسیار کوچک و با قلم بسیار ظریف و از جهت طرح و پردازش به هیچ عنوان قابل مقایسه با مینیاتورهای آسیایی نیست.
 

مینیاتور در ایران برای شناسایی نوعی نقاشی که دارای سابقه و قدمتی بسیار طولانی است به کار می‌رود.
 

این هنر به اعتقاد بسیاری از محققان در ایران تولد یافته، بعد به چین راه برده است. این که می‌نویسند کتاب ارژنگ مانی با نقشهایی از او مشهور شده بود باید این نقشها را اگر نه صددرصد مینیاتور امروزی ولی باید نوعی مینیاتور بنامیم، چرا که در شرح معجزات نقاشی مانی گفته شده است که او با دستی کاملاً آزاد و بدون هیچ گونه اتکاء با قلم مویی نازک بر روی یک پارچه خطی می‌کشید که با کشیدن یک نخ از پارچه آن خط محو می‌شد.

ادامه مطلب ...

داستان سنگ تراش

شاید بعضی‌ها قدر موقعیتی که در آن قرار دارند را ندانند در حالی که خیلی از افراد در حسرت همان موقعیت فعلی آنها باشند. 

(حتی خود من...)بنابراین شاید مطالعه داستان زیر مفید باشد. 

 سنگ تراش

  

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می‌کرد، از نزدیکی خانه بازرگـانی رد می‌شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.

ادامه مطلب ...