نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

امیرکبیر در محضر امام حسین علیه السلام

 

 

 

آیت الله العظمی اراکی رحمه الله علیه فرمودند :

شبی خواب امیر کبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. 

پرسیدم: چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟

با لبخند گفت: خیر . 

سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه

با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟

جواب داد : هدیه مولایم حسین است! 

گفتم: چطور؟

با اشک گفت : 

آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم : میرزاتقی خان! دوتا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود.

از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد.

آن لحظه که صورتم را بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت : به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی ؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ ، باشد تا در قیامت جبران کنیم . 

 

منبع:  ملت ابراهیم

راههایی برای استفاده بهتر از زمان

 

 

تمرکز

یادگیری تمرکز یک عامل کاملا ضروری برای موفقیت است. منظور ما از تمرکز آن است که وقتی کاری را شروع می کنید، آنرا ادامه دهید تا به پایان برسانید. مثلا اگر گزارشی را می نویسید در حین کار از جای خود برنخیزید ، کار دیگری انجام ندهید ، به تلفن جواب ندهید و تمامی چیزهای دیگر را فراموش کنید. فرض کنید به شما اجازه بلند شدن از جایتان را نخواهند داد ، مگر آنکه کار خود را به اتمام برسانید.
بخش مهمی از تمرکز تمرکز ذهنی است ، سعی کنید فقط در مورد کاری که انجام می دهید فکر کنید ، در مقابل این تمایل که در مورد چیزهای دیگر فکر کنید بایستید. آمار نشان می دهد که اگر کاری با تمرکز انجام نشود معمولا 4 برابر زمان بیشتری را اشغال می کند. بنابرین با تمرکز می توانید زمان انجام هر کار را به حداقل برسانید.
قبل از شروع هر کاری تمامی ابزار لازم برای آنکار را فراهم کنید تا در حین کار مجبور به ترک صندلی خود نباشید.


یکی از رایج ترین اشتباهات در میان مدیران آن است که سعی می کنند چندین کار را بطور همزمان انجام دهند و این نه تنها سرعت انجام کارها را افزایش نمی دهد بلکه باعث بیشتر شدن زمان انجام کارها می شود.  پس عادت کنید که کاری را بطور کامل انجام دهید و سپس بدنبال کار دیگری بروید. با رعایت همین نکته ساده و یکساعت کار با تمرکز کامل می توانید زندگی خود را متحول کرده و خیلی سریعتر پیشرفت کنید.

ادامه مطلب ...