نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

امام خامنه ای : اختلافات را نباید علنى کرد

    
 

 

اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.‌

رهبر معظم انقلاب : اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبانگیرى، به مچگیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود.

- اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.‌

-
اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار میدهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت میکنم - مسئولند، باید کمکشان کرد - اما به آنها هشدار میدهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه‌نگارى‌ها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایه‌ى جنجال و هیاهو و استفاده‌ى تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیونهاى بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همه‌ى ما بدانیم مسئولیتى داریم، همه‌ى ما بدانیم موقعیت حساسى داریم.

10/8/1391
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان
 

-
حفظ شأن قوا توصیه مى‌کنم و آن را وظیفه خود و همه مى‌دانم، با اعتراض و اشکالى که ممکن است بر بعضى از عملکردهاى این قوا وارد باشد، منافاتى ندارد. بله؛ بنده باز هم با صداى بلند اعلام مى‌کنم که مسؤولان کشور - چه در قوّه مجریّه، چه در قوّه قضایّیه و چه در قوّه مقنّنه - باید با فقر و فساد و تبعیض در این مملکت مبارزه کنند.

- گناهان مسئولان، علاوه‌ى بر گناهان شخصى آحاد مردم، یک سیاهه‌اى از گناهان است که مخصوص مسئولان است و یکى از آنها همین است: «کوتاهى کردن»؛ کارى را که میتوان انجام داد و میباید انجام داد، انجام ندادن. از جمله «دست‌درازى به اموال عمومى»، جزو گناهان من و شماست؛ یعنى من و شما هستیم که میتوانیم مرتکب این گناه بشویم؛ اما آحاد مردم نمیتوانند. تأثیرش هم نسبت به سرقتى که فلان آدم معمولى ممکن است بکند، به‌مراتب بیشتر و مضاعف است
«
کُند کردن حرکت عمومى کشور با ایجاد یأس»، یکى دیگر از گناهان ماست. مردم را مأیوس کنیم، نیروى محرکه را مأیوس کنیم و افق را در چشم آن کسانى که بایستى با شوق و امید جلو بروند، تیره و تار نشان بدهیم؛ این کُند کردن حرکت مردم است؛ این یک گناه بزرگى است.

-
یکى از چیزهایى که حرکت کشور را کُند میکند، تفرقه، اختلاف و دست به گریبان شدن است؛ این ایجاد اختلاف یا دامن زدن به اختلاف، جزو گناهان مخصوص طبقه‌ى ماها مجموعه‌ى مسئولان و سیاستمدارها - است.

-
چه دست داشتن در فساد اقتصادى، چه چشم بستن بر فساد اقتصادى، چیزهایى است که حرکت عمومى کشور را کُند می‌کند. فساد اقتصادى، هم خودش یک کُندکننده است، از جهت اینکه فساد است و مسئله‌ى مالیه‌ى عمومى کشور را دچار مشکل میکند، هم انعکاسش در ذهن مردم از جهت دیگرى موجب فساد است، که ناامیدى ایجاد میکند؛ لذا چه شرکت داشتن در یک فساد - العیاذباللَّه و خداى نخواسته - چه دیدن و چشم بستن بر یک فساد؛ یا کشاندن مردم به فساد؛ نوع ادبیات، نوع حرف و کارى که مردم را نسبت به مسائل مفسدانه جَرى و گستاخ کند - چه فساد مالى، چه فساد امور جنسى و امثال اینها - کُند کردن حرکت کشور است، و اینها گناهان ماست.

۱۳۸۵/۰۷/۱۸
بیانات‌ در دیدار کارگزاران نظام

-
هماهنگى قوا با یکدیگر، یکى از بزرگترین نقاط مثبت ماست. امروز مجلس، دولت، قوه‌ى قضائیه، به هم حسن ظن دارند؛ این کجا و اینکه مجلس به دولت بدبین، دولت به مجلس بى‌اعتنا، قوه‌ى قضائیه از هر دو گله‌مند، کجا؛ این خیلى وضعیت بدى است. امروز بحمداللَّه این‌طور نیست؛ هماهنگى هست، همدلى هست و دستگاههاى مختلف و جریانهاى گوناگون با هم همکارى مى‌کنند؛ اتفاق و اتحاد وهماهنگى هست.

-
خیلى ها هستند که همتشان این است که بین قواى کشور، بین جریانهاى تصمیم‌گیرى در کشور نزاع و اختلاف و دعوا ایجاد کنند. ایجاد شکاف و رخنه در بافت یکپارچه‌ى فرماندهى کلى کشور - یعنى همین مجموعه قواى سه‌گانه که دارند بر امور کشور فرماندهى و حکمرانى می‌کنند.
۱۳۸۷/۰۳/۲۱
بیانات ‌در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم

نظرات 8 + ارسال نظر
سرای من ایران سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ

سران سه قوه باید با وظیفه شناسی از هرگونه کشاندن اختلاف‌ها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات هرکسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند قطعا به کشور خیانت کرده است.

سیدرضا جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.srg110.blog.ir

جانم فدای رهبر

تیم پژوهشی و اجرائی تلنگر(کد 1001) سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.talangorteam.blogsky.com

تلنگر کوچکیست باران برای وقتی که آسمانت را گم کرده ای !!!!
._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-.
سلام
جشن انقلاب رو به شما تبریک میگم و از شما دعوت میکنم
برای دریافت سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع :
"پیوند انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)" به وبگاه ما یه سری بزنید.
._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-._.-.
۩۞ اللَّهُـمَّ صـلِّ عَلَی مُـحـَمـَّدٍ وآلِ مُـحـَمَــّدٍ وعَـجِّــلْ فَرَجـَهُــمْ ۞۩

خط ممتد سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ http://khattemomtad.blog.ir

خداقوت..

فرشاد چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:24 ب.ظ http://wlwarning.blogfa.com

به من سر زده بودی ممنونم. یکمی بات مخالفم توی بعضی نظرات یکمی هم موافقتم

نازنین زهرا شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ب.ظ http://nazanainzahra.ibsblog.irhttp://

روزهای بارونی رو خیلی دوست دارم،
آخه من یاد بقیه نعمت های خدا میندازه

تیم پژوهشی و اجرائی تلنگر (کد 1001 ) دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.talangorteam.blogsky.com

نمایان شد ز خط آتش و دود

که جرم فاطمه (س) حب علی (ع) بود

;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛;؛

با سلام و عرض تسلیت بمناسبت شهادت بانوی آب و آفتاب

دانلود مداحی بسیار زیبا و محزون " غریبونه " از حاج محمود کریمی برای ایام

فاطمیه(سلام الله علیها)

جهت دریافت فایل صوتی میهمان ما باشید..

معصومه جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:42 ب.ظ

سلام عزیزم ممنون که سر زدی جهت قرات هر بند از دعای جوشن کبیر به این پست مراجعه کنید.

http://harimekebriya.blogfa.com/category/4

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد