نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

نازنین وطن

۩۞۩ اَلـلّـهُـمَّ صَـلِّ عـَلـی مُـحَـمَّـد وَ آل مُـحـَمَّـد و عَجِّل فَرَجَهُم ۩۞۩

یا زینب (س)

 

 

به دنبال تهدید تروریستهای سلفی سوری مبنی بر جسارت به آستان مقدسه حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 

پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر فراز گنبد حرم خواهر گرامی‌شان به اهتراز در آمد
.

منبع : مشرق نیوز

آیا این فرد می تواند رئیس جمهور ایران باشد؟

دستخط رهبر انقلاب درباره یکی از کاندیداها 

پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، محمود احمدی نژاد در حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول رییس جمهور برای دولت دهم انتخاب کرد. این انتخاب با توجه به حاشیه هایی که در مورد مشایی وجود داشت، انتقادهایی را برانگیخت و موج اعتراض به حدی افزایش یافت که مخالفت مقام معظم رهبری درباره معاونت اولی مشایی علنی شد. متن نامه مقام معظم رهبری درباره اسفندیار رحیم مشایی بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، با سلام و تحیت، انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور، بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد." 


این نامه توسط ابوترابی فرد نایب رییس وقت مجلس شورای اسلامی علنی شد و وی علنی شدن این نامه را با نظر رهبری اعلام کرد. حال، منتقدان مشایی می گویند، فردی که معاونت اولی وی از دیدگاه مقام معظم رهبری نادرست است، چگونه ممکن است برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شود.

نظر آیت الله بهجت در مورد رابطه ایران و آمریکا

یکی از مسائل مهمی که از آیت الله بهجت استفتاء شده اسـت، “رابطه ایران و آمریکا” است که ایشان با نگاهی کامل به سبقه آمریکا نسبت به ملت ایران و دشمنی هایش نسبت به مسلمانان پاسخی همیشگی به این پرسش دادند.

به گزارش هرمز به نقل از جام، برخی به واسطه اینکه آیت الله بهجت (ره) کمتر نظرات خود را در مورد مسائل سیاسی اعم از داخلی، منطقه ای و جهانی رسانه ای کردند و یا کمتر اظهار نظر کردند، آنچنان که سیر عملی ایشان در کم گویی و گزیده گویی بوده است، بر این باورند که ایشان اصلا در وادی سیاسی اظهار نظری نداشتند.
اما استفتائاتی که از ایشان شده و پاسخ هایی که مرقوم داشتند این باور را کنار زده و نشانگر دید عمیق سیاسی ایشان می باشد.

 

یکی از مسائل مهمی که از ایشان استفتاء شده اسـت، “رابطه ایران و آمریکا” است که ایشان با نگاهی کامل به سبقه آمریکا نسبت به ملت ایران و دشمنی هایش نسبت به مسلمانان پاسخی همیشگی به این پرسش دادند.
از ایشان سوال شد: « همانطور که می دانیم روسای جمهور آمریکا چندین سال است که پیشنهاد گفتگو و رابطه با ایران می دهند حضرتعالی این مسایل را چطور تحلیل می کنید؟»
ایشان در جواب فرمودند: «عجیب این که کفار در مقام هدایت و ارشاد ما، پیشنهاد صلح و سازش به ما می دهند، مانند عالم اخلاقی که با فرد جاهل و ضعیف الاخلاقی روبرو است و می خواهد او را راهنمایی و نصیحت مشفقانه و دوستانه کند …
سیزده سال قبل از جنگ [عراق علیه ایران] از روسای لشکر دولت عراق نقل شده که دولت عراق از حالا مشغول خریدن اسلحه است، در ظاهر برای جنگ با اسرائیل و در واقع با ایران! آیا بدون دستور از بالاترها می توانند جنگ و درگیری را شروع کنند؟!
همان ها امروز آمده اند و ما را نصیحت می کنند و می گویند: این طور نکنید، آن طور نکنید، شاید برای ما کتاب اخلاق هم بنویسند…
زندیقی(کافری) از زنادقه بالای منبر نشسته و ما را نصیحت می کند که دست از جنگ بردارید و صلح و سازش کنید…
تو که پیشنهاد صلح می کنی! شر مرسان، به خیر تو امید نیست.

آیا هرگز نمک خدا را خورده اید ؟

مرحوم ملا محمد تقی مجلسی "مجلسی اول "برای هدایت عده ای از اوباش 

که شب ها مجلس لهو ولعب تشکیل می دادند ،در مجلس آن ها حاضر شد .آن ها با دیدن 

وی بسیار تعجب کردند .رئیس آن ها برای اینکه مقدمات اخراج وی را فراهم کند ،پرسید :"راهی که شما پیش گرفته اید بهتر است یا راه ما ؟"جواب داد:"باید آثار کار خود را بیان کنیم تا معلوم شود "رئیس گفت :"حرف منصفانه ای است یکی از اوصاف ما این است که اگر نمک کسی را خوردیم .نمکدان نمی شکنیم ".

مرحوم مجلسی گفت :"قبول ندارم "و ادامه داد:"آیا هرگز نمک خدا را خورده اید ؟"او سر به زیر انداخت و بیرون رفت و سپس از گذشته اش توبه کرد .

لطیفه های آموزنده تاریخ

دستور آرایش معنوی اسلام برای زنان

  

خواهرم برای اینکه زیباتر از همیشه باشی به این چند دستور عمل کن:
چشمپوشی از گناهان را سورمه چشمانت کن که زیباتر گردند.
رنگ راستگویی بر لبانت بکش تا براقتر شوند.
از سرخاب زندگی برای صورتت استفاده کن که در فروشگاههای ایمان عرضه می گردد.
همیشه از صابون استغفار برای زدودن چرک گناهت استفاده کن که بوی بهشتی دارد.
گوشواره ادب را زینت گوشهایت کن.
با کرم وضو صورتت را نورانی کن.
با بیمه عشق به خدا خود را از هر آسیبی مصون نگهدار.
التماس دعا 

با تشکر از سایت http://rajaei.ghasam.ir/

عبادتی که پیامبر(ص) اجرای همیشگی آن را به علی(ع) توصیه کرد

 

 

یکی از وصایای رسول خدا(ص) به امیرمؤمنان علی علیه‌السلام، تلاوت مستمر قرآن است؛ «وَ عَلَیکَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ؛ در همه حال و در هر شرایطی قرآن تلاوت کن.» (وسائل الشیعه، جلد 4، ص 839)

«ابوالفضل علّامی» در کتاب «آداب تلاوت قرآن کریم» در ادامه این مطلب می‌نویسد: بسیاری از عبادات هنگام مریضی، مسافرت یا جهاد در راه خدا از انسان ساقط می‌شود و یا تخفیف پیدا می‌کند، اما خداوند تأکید دارد که در این موارد نیز سعی کنید تا حد امکان قرآن بخوانید (سوره مبارکه مزمل، آیه 20)

سرّ مطلب چیست؟

چرا بر قرائت مستمر و روزانه قرآن این همه تأکید شده است؟ شاید حکمتش این است که قرآن برنامه زندگی سعادتمندانه هر مسلمان است به این جهت سزاوار است مسلمانان هر روز به قرآن مراجعه کنند و با قرائت آن درس‌های زندگی را از قرآن بگیرند و بدان عمل کنند؛ هر مسلمانی که بخواهد به قرآن عمل کند لازم است روزانه به آن مراجعه کند و با آن مأنوس باشد.