ایران مترقی

اندکی صبر،سحر نزدیک است ...

ایران مترقی

اندکی صبر،سحر نزدیک است ...

طبقه بندی موضوعی

امیرالمؤمنین علی علیه السلام

رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : اُوحِیَ إلیَّ فی علیٍّ بثلاث خصال : أنَّهُ سَیّدُ المسلِمینَ ، و إمامُ المُتّقِینَ ، و قائدُ الغُرِّ المُحَجَّلینَ .
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : درباره على سه ویژگى به من وحى شده که او سرور مسلمانان ، پیشواى پرهیزگاران و رهبر رو سپیدان است. 
میزان الحکمة جلد 1 صفحه 280

  • ندا نکوئی

حضرت آیت الله خامنه ای

توصیه به نقش‌آفرینی جوانان در فضای مجازی
‌‌
رهبر انقلاب: دشمن دو هدف را در جنگ نرم دنبال میکند: یکی میخواهد این زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند. دوم این که حقایق را وارونه نشان دهد.
‌‌
جوانان ما #افسران_جنگ_نرم ما هستند. جوانان ما نباید اجازه بدهند که یک چنین اتفاقی بیفتد. باید امیدآفرینی کنند، توصیه به ایستادگی کنند، توصیه به تنبلی نکردن و خسته نشدن.
‌‌
امروز #فضای_مجازی یک فرصتی است برای این کار. حالا فضای مجازی را دشمنان به گونه‌ی دیگری از آن استفاده میکنند اما شما جوانهای عزیز از فضای مجازی جور دیگری استفاده کنید. برای امیدآفرینی، برای توصیه به صبر، برای توصیه به حق، برای بصیرت‌آفرینی، برای توصیه به خسته نشدن، تنبلی نکردن، بیکاره نماندن و ... ۹۹/۱۲/۲۱

https://eitaa.com/progressiveiran

  • ندا نکوئی


در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه‌ی پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش‌نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره‌های معنوی ملت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید‌ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به‌درستی می‌شناسید و می‌نیوشید و پاسخ می‌گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه‌های به‌میهن‌بازگشته یکی از به‌یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.
و سپاس بی‌حد از خدای مالک دلها و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیةالله روحی‌فداه که صاحب این ثروت عظیم است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
سیّد علی خامنه‌ای
 ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

منبع : KHAMENEI.IR

 

  • ندا نکوئی


الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها

که درد عشق را هرگز نمیفهمند عاقلها

نه آدابی، نه ترتیبی، که حکم عاشقی حُب است

ندارد عشق جایی بین توضیحالمسائلها

به ذکر «یاعلی» آغاز شد این عشق پس غم نیست

اگر آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

همین که دل به لبخند کسی بستند فهمیدند

جرس فریاد میدارد که بربندید محملها

به یمن ذکر «یازهرا» یشان شد باز معبرها

که سالک بیخبر نبوَد ز راه و رسم منزلها

به گوش موجها خواندند غواصان شب حمله:

کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها

شب حمله گذشت و بعد بیست و هفت سال امروز

چنین _ با دستِ بسته_، سر برآوردند از گِلها

چگونه موج فتنه غرق خاک و خونشان کرده

که بیتاب است بعد از سالها از داغشان دلها

و راز دستهای بسته آخر فاش شد آری!

نهان کی مانَد آن رازی کزو سازند محفلها؟

شهادت آرزوشان بود و از دنیا گذر کردند

متی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها

شاعر: بشری صاحبی

  • ندا نکوئی


امام خامنه ای (مد ظله العالی) : 

مشکلات کشور را تنها یک چیز حل میکند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى - که این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است - و استفاده‌ى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اندراه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور - حالا این بخش از مشکلات - نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند اینها نیست؛خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کرده‌اند. راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و ان‌شاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کردبه دشمن نمیشود چشم دوخت؛ از دشمن نمیشود انتظار داشت

  • ندا نکوئی

امام رضا (ع):
مؤمن‌ ، مؤمن‌ واقعى‌ نیست‌ ، مگر آن‌ که‌ سه‌ خصلت‌ در او باشد : سنتى‌ از پروردگارش‌ و سنتى‌ از پیامبرش‌ و سنتى‌ از امامش‌ . اما سنت‌ پروردگارش‌ ، پوشاندن‌ راز خود است‌ ، اما سنت‌ پیغمبرش‌ ، مدارا و نرم‌ رفتارى‌ با مردم‌ است‌ ، اما سنت‌ امامش‌ صبر کردن‌ در زمان‌ تنگدستى‌ و پریشان‌ حالى‌ است‌

(اصول‌ کافى‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 339)

  • ندا نکوئی


  • ندا نکوئی

همه ما بارها از مضرات نوشابه و عوارض آن بر دستگاه گوارش و دندان هایمان شنیده ایم اما این تمام ماجرا نیست.

استفاده مکرر از نوشابه در برنامه غذایی به طور مستقیم بر هشت عضو بدن از جمله کلیه، ریه، قلب و حتی مغز اثر منفی به جا گذاشته و آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند.

راستی شما فکر می کنید نوشابه های رژیمی جایگزین مناسبی برای نوشابه های معمولی هستند یا خیر؟ پاسخ را در راهنمای تصویری ما ببینید.

در این اینفوگراف شما به صورت تصویری و ملموس با محتویات مضر نوشابه و اثراتی که بر بدنتان می گذارد آشنا خواهید شد.


  • ندا نکوئی


شاخص کمیتی است که نماینده کمیت‌های همگن متعدد است. شاخص‌ها وسیله‌ای برای اندازه‌گیری مقایسه و سنجش پدیده‌هایی هستند که دارای ماهیت مشخص و لااقل یک خاصیت مشخص کننده‌اند.

بنابراین بر مبنای شاخص می‌توان تغییرات ایجاد شده در متغیرهای معینی را در طول مقطع زمانی مشخص اندازه‌گیری و مورد بررسی قرار داد.
کاربردهای شاخص شامل موارد زیر است:
1 - اعداد شاخص بیان کننده اطلاعات عمومی و کلی ساختار بازار است. در واقع شاخص مانند یک دماسنج وضعیت کلی اقتصاد و بازار را نشان می‌دهد.
2 - شاخص ابزاری برای مقایسه تغییرات یک پدیده در دو زمان متفاوت است.
3 - از بررسی اعداد شاخص تغییرات احتمالی قیمت‌ها در آینده را می‌توان دنبال کرد.
4 - شاخص ابزاری برای مقایسه تغییرات گروهی چند پدیده با یکدیگر است. با استفاده از شاخص قیمت می‌توان صنایع مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.
شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار تهران:
شاخص قیمت سهام در بورس تهران بر پایه اول سال 1369 محاسبه می‌شود و به نام شاخص (
TEPIX) معروف است.
برای محاسبه این شاخص به طریق زیر عمل می‌شود: 

 100* ارزش جاری سهام منتشره شرکت های پذیرفته شده =TEPIX

            ارزش پایه سهام منتشره شرکت های پذیرفته شده

انواع شاخص‌ها در بورس اوراق بهادار تهران:
1 -شاخص کل قیمت
2 -شاخص کل قیمت به تفکیک تابلوی اصلی و فرعی
3 -شاخص بازده نقدی
4 -شاخص بازده نقدی و قیمت
5 -شاخص قیمت مالی
6 -شاخص قیمت صنعت
7 -شاخص قیمت به تفکیک هر صنعت
8 -شاخص قیمت 50 شرکت فعال‌تر

  • ندا نکوئی
در روز قدس سید حسن نصرالله سخنرانی ای ایراد نمودند که به نظرم بسیار قابل توجه است. ایشان در این سخنان وضعیت حال جهان اسلام،شیعه و سنی و توطئه ها و در نهایت به وظیفه ای که خیلی ها فراموش کرده اند و نقش پررنگ ایران در منطقه و ... اشاره دارند.به مشروح این سخنرانی توجه کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز قدس عصر امروز در میان مردم و در مجمع سید الشهدا در ضاحیه بیروت حاضر شد و به سخنرانی درباره روز قدس و فلسطین پرداخت.

وی در این سخنرانی که سخنان وی به طور مستقیم از شبکه خبری المنار و دیگر شبکه های تلویزیونی عربی پخش می‌شد، گفت: در هفتم آگوست سال ۱۹۷۹ و تنها یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی در بیانیه و فراخوانی از همه ملت های مستضعف جهان خواست آخرین روز ماه رمضان را روز قدس بنامند و امام خامنه ای نیز بر این دعوت تأکید کردند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، هدف از این فراخوان یادآوری مسلمانان جهان به مسئله فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن است و استفاده از تجمع ها و انرژی ایجاد شده بعد از آن برای نجات قدس و فلسطین از دستان صهیونیستها و جلب کردن توجه جهانیان به حصر و گرسنگی ملت فلسطین و تلاش برای یهودی سازی مقدسات است.

سید حسن نصرالله گفت: امروز و در 2 آگوست 2013 به احیا و بزرگداشت روز قدس بسیار بیشتر احتیاج داریم و فلسطین باید به طور کامل به صاحبان اصلی آن واگذار شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود گفت: فلسطینی که درباره آن حرف می‌زنیم تمام فلسطین از دریا تا رود بوده که باید به طور کامل به صاحبانش بازگردد و هیچ کس در دنیا چه شیخ، چه سید، چه امیر، چه پادشاه، چه رئیس جمهور و نه هیچ دولتی حق ندارد تا حتی از یک سنگریزه شن از خاک فلسطین یا حتی یک قطره از آب یا نفطش یا بخشی از سرزمینش کوتاه بیاید و هیچ کس حق ندارد تا این کار را انجام دهد.

 دبیر کل حزب الله لبنان افزود: امام خمینی دقیقا و به حق اسرائیل را غده سرطانی نامید زیرا اسرائیل غده ای بد خیم است که امنیت و ثبات همه ملتهای و کشورهای منطقه را در معرض خطر قرار داده است؛ اسرائیل نه تنها برای فلسطین بلکه برای همه ملت های منطقه خطرناک است و کسی که این مسئله را رد کند گمراه است.

وی گفت: برخی گمان می‌کنند که نابودی اسرائیل در راستای منافع فلسطینی‌ها است اما این برای تمامی کشورهای منطقه نفع دارد و امکان ندارد که آن را خطری برای اردن، مصر، سوریه و همچنین لبنان ندانیم. نابودی اسرائیل منفعت ملی اردن،‌سوریه، مصر و لبنان است.

وی افزود: ‫هر کسی که در هر نقطه از منطقه یا جهان در برابر پروژه صهیونیستی مقاومت می کند علاوه بر اینکه از فلسطین دفاع می کند از وطن، ملت و کرامت و آینده کودکانش نیز دفاع می‌کند.

سید حسن نصر الله افزود: مسئله فلسطین مسئله دردناکی است و تراژدی واقعی است مسئولیت قضیه فلسطین مسئولیتی فراگیر برای هر عرب مسلمان و مسیحی و همه مسلمانان جهان و همه انسان هاست اما حجم مسئولیت برای هر گروه، کشور و ملتی متفاوت است اما در درجه نخست این مسئله مسئولیت مردم فلسطین است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: موضع سیاسی و همبستگی ملی و موضع رسانه‌ای و حمایت مالی برای فلسطین و هر آنچه که در روز قیامت درباره آن مواخذه خواهیم شد، عدم به رسمیت شناختن اسرائیل و مشروعیت آن است.

وی تاکید کرد: تمام دردهایی را که در لبنان با آن مواجه بودیم و ملت‌های منطقه نیز با آن مواجه شدند به دلیل شانه خالی کردن از این مسئولیت بوده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اولویت باید تاکید بر مبارزه و مواجهه با دشمن صهیونیستی باشد و اگر از همان ابتدا این گونه بود، به آن نقطه‌ای که امروز بدان رسیدیم، نمی‌رسیدیم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: دولت‌ها و حکومت‌هایی وجود دارند که به این اولویت اعتقادی نداشته و با این اولویت مقابله کرده و گزینه‌های دیگری را مطرح می‌کنند. برخی گفتند که اولویت باید مقابله با گسترش کمونیست باشد و میلیاردها دلار برای مقابله با کمونیست هزینه کردند و حتی هزاران نفر برای جنگ به افغانستان (با شوروی سابق) رفتند. اما سوال این است که چرا فلسطین را رها کرده و برای جنگ به افغانستان رفتید.

وی ادامه داد: سپس دشمن جدیدی را اختراع کردند که نامش مقابله با گسترش نفوذ ایران و مجوس و فارس‌ها بود و در ابتدا اشاره‌ای به شیعه نمی‌کردند و در پی آن جنگ با ایران را به راه انداختند و صدها میلیارد دلار در این راه هزینه کردند که اگر یک پنجم آن را در راه فلسطین هزینه می‌کردند تا کنون آزاد شده بود.

وی افزودپول های کلانی هزینه شد و ارتش های فراوانی آماده شد نه اینکه به جنگ اسرائیل بروند بلکه به جنگ ایران بروند و این در حالی است که کشورهای عربی به ازای هم کشتی جنگی باید به آمریکا تضمین بدهد که از آن علیه اسرائیل استفاده نخواهد کرد.

وی گفت: این موضوع به پایان رسید و چیز دیگری را مطرح کردند و گفتند که باید با گسترش تشیع مقابله شود. در مصر می‌گویند که آنجا شیعه در حال گسترش است اما سوال این است که این گسترش تشیع کجاست؟ می‌گویند که خطر تشیع از اسرائیل بیشتر است. آیا این موضوع را در روزنامه‌ها مطرح نکرده‌اند؟ آیا این را بر روی منبرهای مساجد نگفتند؟ آیا این موضوع در شبکه‌های ماهواره‌ای که هزینه خود را از کشورهای خلیج فارس دریافت می‌کنند، مطرح نمی‌شود.

سید حسن نصرالله گفت: بدتر از آن اینکه آنها به سویی می روند که بر تن نزاع های سیاسی لباس نزاع طائفه ای بپوشانند. نزاع در مصر و یمن و لیبی سیاسی است اما وقتی به لبنان و عراق و بحرین و سوریه می رسیم نزاع سیاسی به نزاع طائفه ای و مذهبی بدل می شود و این کار از روی آگاهی صورت میگیرد نه نادانی زیرا نزاع طائفه ای سلاحی نابودگر است.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که ملت ها درک کنند که برخی به دنبال آن هستند تا منطقه و ملتهای آن و کشورهای آن را تقسیم و نابود کنند به گونه ای که آخر کار به مسیحی و سنی و شیعه و دروزی و اسماعیلی و فارس و کُرد و ترک بدل شویم. متأسفانه نمیتوانیم به صورت مستقیم از کشورهایی که این پروژه را رهبری می‌کنند نام ببریم، پروژه ای که از روی کینه برای نابودی ایجاد شده و خطرناک ترین توطئه علیه منطقه ماست.

وی گفت: هر گروهی که در جهان اسلامی از گروه های تکفیری حمایت می‌کند و آنها را به میدان های نبرد می فرستد در مقام اول مسئولیت نابودی ایجاد شده را به عهده میگیرد و خدمات ارزنده ای به اسرائیل ارائه می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما در حزب الله از همه طرف ها میخواهیم که اختلافاتشان را کنار بگذارند و به دنبال مشترکاتشان بگردند زیرا دامن زدن به اختلافات دامن گیر تنها امنیت و اقتصاد کشورها را ویران خواهد کرد و خواستار توقف خونریزی و یاری جستن از راهکار سیاسی در سوریه، سومالی، پاکستان، افغانستان و لیبی و هر منطقه ای که گروه های جهادی به آن راه یافته‌اند، هستیم زیرا در غیر این صورت فاجعه به بار خواهد آمد.

وی افزود: گروه دیگری نیز آتش خود را به روی گروه های اسلامگرا باز کرده اند این مسئله به نفع چه کسی است؟ و این هرج و مرج در آخر به کجا خواهد رسید؟ در مقابل باید همه تلاش ها برای شکست توطئه تخریب و چند پارگی، اتحاد ایجاد شود و ملت و مردم ما به یاری خداوند توانایی مقابله با این توطئه را دارند.

وی افزود: به التزام و تعهد کامل خود به اصول و ارزش هایی که دشمن به دلیل آنها با ما سر جنگ دارد تأکید می کنیم با وجود اینکه برخی مواقع دوستان ما در این زمینه به ما گله می کنند اما از اولیتهای ما آگاه هستند.

وی گفت: ما در حزب الله در کنار ملت فلسطین باقی خواهیم ماند و به برقراری ارتباط با همه جریان ها و احزاب فلسطینی متعهد هستیم حتی اگر در چند سر فصل کلی در ارتباط با فلسطین و سوریه اختلاف نظر داشته باشیم.

سید حسن نصر الله گفت: قدس باید حلقه اتصال ما باشد و هر اختلاف فقهی مذهبی یا اعتقادی و سیاسی نباید مانع تعهد ما به مسئله فلسطین باشد و باید از ایران و سوریه به خاطر همه تلاش هایی که برای فلسطین کرده اند و کمک هایی که به جریان مقاومت در لبنان و فلسطین داشته اند که منجر به شکست دشمن اسرائیلی شد؛ تقدیر کرد.

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنانش اظهار داشت: ما در روز جهانی قدس به همه جهان می گوییم که ما حزب الله هستیم که مسئولیت خود را به مقداری که مسئولیت داریم، برعهده می گیریم و حزب الله یک حزب اسلامی، شیعی، امامی اثنا عشری است که از فلسطین و قدس و ملت فلسطین و مقدسات این امت هرگز دست نخواهد کشید.

وی افزود: ما در حزب الله با طرح مقاومت رشد و نمو و تربیت یافتیم و جوانان بودیم و در راه مقابله با طرح اسرائیل و دفاع از فلسطین و قدس و مقدسات و حاکمیت لبنان تربیت یافتیم و این امر با خون و روح ما آمیخته شده است و ما در این راه بهترین عزیزان شهید خود از سید عباس گرفته تا شیخ راغب و حاج عماد و جگرگوشه های خود را نثار کردیم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: می خواهند که شیعیان را از معادله درگیری اعراب و اسرائیل خارج کنند یعنی می خواهند که ایران از معادله خارج شود و آنها می خواهند که به این نتیجه برسیم؛ لذا به آنها و به آمریکا واسرائیل و انگلیس و اهرم های آنها و به همه دوستان و دشمنان در روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می گوییم که ما شیعیان پیرو امام علی بن ابی طالب در جهان هستیم که هرگز از فلسطین و مقدسات فلسطین دست نخواهیم کشید.

وی خطاب به دشمنان گفت: بگوید رافضی یا تروریست یا مجرم. هرچه می خواهید بگویید و ما را در هر جا و جبهه و در ورودی هر حسینیه یا مسجدی به قتل برسانید. ما شیعیان پیرو امام علی بن ابی طالب هستیم که هرگز فلسطین را رها نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به نقشه برخی برای ایجاد اختلاف و کشمکش بین اهل سنت و شیعیان از طریق رسانه ها گفت: این روزها اقدامات تحریک آمیز مذهبی زیاد است و الفاظ زیادی در شبکه های ماهواره ای و پایگاههای اینرتنتی و شبکه های اجتماعی در قبال شیعیان بیان می شود که شایسته نیست که انسان آنها را بر زبان آورد؛ کسانی که درپس پرده این امر هستند می دانند که چکار می کنند و چه بسا این شخص برخی از شیعیان را می آورد که همین امر را انجام دهد و چهره های اهل سنت را هدف قرار دهد. شخص همان است که در پس پرده دو گروه قرار دارد زیرا این امر با قصد و غرض انجام می‌شود و این امر در فاصله‌ای دور به کشتار و خودروهای بمبگذاری شده مخصوصا در عراق ختم می شود و این روش با حوادث سوریه گسترش می یابد و به نظر می آید کسی که درپس پرده این امر است می خواهد شیعیان فلسطین و قدس را فراموش کنند و ما تنفری از فلسطین و فلسطینی ها داشته باشیم.

وی بر حمایت از ارتش لبنان برای مقابله با دشمنان تاکید کرد و گفت: ما در حزب الله مقاومت بیدار و آماده برای محافظت از کشور و ملت خود در مقابل طمع ورزی های دشمن در کنار ارتش لبنان باقی خواهیم ماند؛ ارتشی که به فرماندهان و افسران و سربازان و شهدا و زخمی های آن درود فراوان می فرستیم و باید یاد و خاطره امام مقاومت، امام موسی صدر را زنده کنیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کرد و از مسئولان لیبی می خواهیم که مسئولیت کامل را در سطح این مسئله حساس برعهده بگیرند.

  • ندا نکوئی