توانمندي‌هاي نظام اسلامي و آماج دشمن

 

يکي از مقدمات تقويت عزم ملي و ارتقاء خودباوري و قوام هويت در هر نظام سياسي، آشکار شدن و شناختن توانمندي‌ها و بضاعت‌هايي است که آن ملت و جامعه از آن برخوردار است. بدون اگاهي و اطلاع از اين پشتوانه‌‌ها اقشار جامعه و بلاخص نسل جوان آن دستخوش سرخوردگي و نااميدي شده و در عصري که مي‌توان آن را عصر رسانه ناميد، مواجهه با ديگران مي‌تواند به انفعال و اضمحلال و استحاله و خودباختگي افراد بينجامد.

شناختن توانمندي‌ها و بضاعت‌ها براي مسئولين نظام اسلامي نيز بسيار حائز اهميت است. نظامي سياسي و مسئولاني که ندادند منبع قدرت بخشي آنان و عمق استراتژي کشان کدام است، چطور خواهند توانست در مقام حراست و تقويت آن برآيند!

از سويي ديگر دشمنان نظام اسلامي نيز با رصد توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي، آن را هدف هجمه همه‌جانبه خود قرار مي‌دهند تا با تضعيف آن، زمينه زوال و سقوط و فروپاشي انقلاب اسلامي را فراهم آورند.

در همين راستا حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در سخنانش در جمع مسئولان نظام اسلامي از توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي در شش حوزه سخن گفتند و از مسئولان کشور خواستند که با همه توان براي افزايش توانمندي‌هاي کشور تلاش نمايند. چرا که برنامه‌ي دشمن اين است که توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي را متوقّف کند؛ يا از بين ببرد يا اقلاًّ از رشد آنها جلوگيري کند.

معظم له مهمترين توانمندي‌هاي نظام اسلامي را؛ ۱- ايمان اسلامي، ۲- توانمندي علمي، ۳- توانمندي اقتصادي، ۴- توانمندي دفاعي بازدارنده، ۵- توانمندي سياسي ملّي، ۶- توانمندي ناشي از جواني جمعيتي دانستند که مورد هجمه همه جانبه دشمن در اين سال‌ها قرار گرفته است.

معظم‌له در باب سناريوي دشمن براي تضعيف ايمان ديني فرمودند: «از همه‌ي طُرق دارند استفاده مي‌کنند که ايمان اسلامي ما را متزلزل کنند. ما يعني چه کسي؟ يعني منِ پيرمرد هفتاد هشتاد ساله؟ نه، نسبت به ماها خيلي نگران نيستند؛ ايمان نسل بعد ما را و نسل بعدِ بعد ما را [مي‌خواهند متزلزل کنند]؛ دارد تلاش مي‌شود.»

مرسی متهم شماره یک؟!

حدود ده روز پیش، افراطی‌های سلفی، نشست «حمایت از انقلاب سوریه» را در قاهره برگزار کردند. محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، با حضور در این نشست فرقه‌ای، به‌شدت از حزب‌الله لبنان انتقاد و قطع روابط با سوریه را اعلام کرد. یکی از طرفداران مرسی در این نشست با اهانت به شیعیان، آن‌ها را «رافضی» خواند و با این سخنان، فضای ضدشیعی بر مجلس حاکم شد. پس از این نشست و در شب ولادت امام زمان(عج) تعدادی از سلفی‌های تکفیری به منزل یکی از شیعیان در روستای «زاویه ابومسلم» شهر «ابوغرس» استان «جیزه» حمله کردند و چهار تن، از جمله شیخ «حسن شحاته» عالم شیعی را به همراه برادرش و دو تن از شیعیان در برابر مردم و پلیس به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند و آن‌ها را مثله کردند. «حسن شحاته» از دانش‌آموختگان الازهر بود که در سال 1375 به مذهب تشیع تشرف یافته بود.

با اینکه پس از این جنایت وحشیانه که آتشش از دل‌های پر از کینه و نفرت و سرشار از خوی حیوانی شعله می‌کشد، مرسی و الازهر آن را محکوم کردند، ولی باید گفت این اعلام محکومیت، مانع از نادیده شدن نقش تحریک‌کنندگی مرسی در این جنایت نیست. مرسی رئیس‌جمهور کشوری است که در آن، پیروان ادیان و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند و به گروه اسلامی اخوان‌المسلمین تعلق دارد که تا پیش از چشیدن طعم اغواگر قدرت، به اعتدال و میانه‌روی شناخته می‌شدند، حال باید پرسید چه شده که مرسی همه این مسائل را زیرپا گذاشته و اظهارات فرقه‌گرایانه، آنهم از نوع تند و افراطی بیان می‌کند. به نظر می‌رسد ضعف مرسی و گروه اخوان‌المسلمین در برخورد با گروه‌های سیاسی مخالف و اداره امور از هم‌گسیخته مصر، آن‌ها را واداشته تا خواسته حکام منحرف آل‌سعود در میدان دادن به سلفی‌ها و تکفیری‌ها و سخت گرفتن بر شیعیان را تمکین کند، غافل از آنکه حکام عربستان و مزدوران آن‌ها در مصر به این میزان بسنده نمی‌کنند و به‌‌دنبال حاکمیت محض سلفی‌ها در این کشور هستند. وهابی‌های سعودی به‌دنبال گرفتن انتقام شکست «القصیر» از سوریه و حزب‌الله در مصر هستند و مرسی، ملعبه این توطئه وهابی‌‌هاست. شاید مرسی بداند در حال خدمت به چه تفکر انحرافی و فاسدی است؛ اما احتمالاً نمی‌داند بازیچه آن‌ها شدن چه سرنوشت شومی را برای وی، اخوان و مصر رقم خواهد زد!

 

از چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص ؟

  تخصص یا تعهد؟

از چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص ؟

 گفت: می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می پذیرم.
اما می‌گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد بی تقواست.

محله انقلاب : سالروز شهادت دانشمند شهيد سردار بسيجي دكتر مصطفي چمران گرامي باشد.

خشم «ربع پهلوی» از مشارکت گسترده مردم در انتخابات

 روز گذشته مجری تلویزیون راشاتودی روسیه از رضا پهلوی درباره اینکه چرا ادعا می‌کند انتخابات ایران آزاد نیست، پرسید: «وقتی من به اطراف دنیا نگاه می‌‌‌کنم، هیچ کشور غربی نمی‌بینم که انتخاباتی کاملاً شفاف و آزاد داشته باشد. بنابراین شما چرا ایران را در معرض استانداردهایی چنان سختگیرانه قرار می‌‌‌دهید که هیچ کشور دیگری از آن‌ها تبعیت نمی‌کند؟»

رضا پهلوی در پاسخ به این پرسش گفت: «کاری به کشورهای دیگر و شهروندان آن‌ها ندارم و از طرف آن‌ها صحبت نمی‌کنم»!
  مجری برنامه پرسید: «اما بسیاری از دیگر ایرانیان هستند که دائماً پای صندوق‌های رأی می‌‌‌روند و بگذارید این را بگویم که میزان مشارکت ایرانی‌ها از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر است، مثلاً مشارکت مردم در انتخابات قبلی، 85 درصد بود در حالی که در انتخابات 2012 آمریکا میزان مشارکت مردم، 57 درصد بود؛ بنابراین به‌نظر می‌‌‌رسد بسیاری از ایرانی‌ها با شما موافق نیستند که انتخابات، نامربوط است، چون آن‌ها فوراً به پای صندوق‌های رأی می‌‌‌روند.»رضا پهلوی گفت: «اینکه مشارکت وجود دارد، هرگز به رژیم مشروعیت نمی‌بخشد. میزان مشارکت ثابت نمی‌کند آن‌ها با این فرایند موافق هستند. بعضی از شرکت‌کننده‌ها مجبور می‌‌‌شوند یا به آن‌ها رشوه داده می‌‌‌شود تا رأی دهند!»

روحاني باعث شكاف در ميان اصلاح طلبان شد

سایت رادیو فردا در خبری اعلام کرد که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، از احزاب اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که "از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند."

 با این وجود سید محمد خاتمی، از رهبران جریان اصلاحات، روز گذشته حمایت خود را از نامزدی آقای روحانی اعلام کرد.

 اما در حالی روز گذشته آقای خاتمی از نامزدی آقای روحانی حمایت کرد که غیر از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بسیاری دیگر از چهره های ارشد جریان اصلاحات از جمله سید محمد موسوی خوئینی ها دبیرمجمع روحانیون مبارز، سید مصطفی تاجزاده از اعضای ارشد حزب مشارکت و... اعلام کرده اند که نه تنها از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند بلکه در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

 موسوی خوئینی ها 15 خرداد دردیداربا جمعی از اعضای "کمپین ائتلاف عارف ـ روحانی برای فردای ایران" گفته بود : « نظر بنده درباره انتخابات همان چیزی است که در آبان ماه سال گذشته گفته ام و تاکید کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قیمتی موافق نیستم و چنین مشارکتی به زیان جریان اصلاحات و به زیان تفکر اصلاح طلبانه است.»

 مصطفی تاجزاده نیز گفته بود که «به احترام روحانی و عارف و مسجدجامعی از تحریم سخن نمی گویم. من خودم رأی نمی دهم اما دیگران را دعوت به رأی ندادن نمی کنم.» (سایت نوروز 1392/3/19)

 اعلام انصراف آقای عارف نیز بیانگر این بود که او دست کم به حمایت از کسی انصراف نداده است.

رمزگشایی از نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری

 پایگاه اینترنتی تلگراف انگلستان 12 می 2013 (22 اردیبهشت) در مقاله‌ای به تحولات داخلی ایران و نامزدی علی‌اکبر هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و نوشت:

 انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شنبه با حضور علی‌اکبر رفسنجانی، مخالف حاکمان کنونی کشور برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد تازه‌ای به خود گرفت. وی فردی ثروتمند و سیاستمداری چیره‌دست است. آقای رفسنجانی که هشت سال (1989 تا 1997) رئیس‌جمهور ایران بوده است، حال در سن هفتادوهشت سالگی به صحنه سیاسی ایران بازگشته است.

 نامزدی غافلگیرانه آقای رفسنجانی می‌تواند تأثیرات بسیاری بر تحولات سیاسی و فضای انتخاباتی ایران داشته باشد. او که زمانی رکن حکومت اسلامی ایران بود، طی انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 جنبش سبز را تأیید کرد.
در ادامه مقاله آمده است: آقای رفسنجانی سپس مورد حمله و انتقاد شدید رژیم ایران قرار گرفت. دخترش، فائزه سال گذشته به جرم تبلیغ علیه نظام حاکم، زندانی و پس از گذراندن شش ماه در زندان اوین آزاد شد. آقای رفسنجانی به‌دلیل مخالفت با احمدی‌نژاد و حمایت از جنبش سبز، حمایت برخی از اصلاح‌طلبان را کسب کرده است. با وجود این، بسیاری نحوه کسب ثروت وی را زیر سؤال برده‌اند. دیپلمات‌های غربی آقای رفسنجانی را فردی بسیار عمل‌گرا و نه صرفاً اصلاح‌طلب می‌دانند. با وجود این، تمام نامزدها باید به تأیید شورای نگهبان برسند.

 
نکته :
نویسنده یاداشت فوق با پرداختن به حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات، دو موضوع را به شکل برجسته دنبال کرده است؛ یکی، مخالف نظام نشان دادن وی و دیگری، علامت سؤال گذاشتن بر وجه معیشتی وی که به شخصیت او هم کشیده می‌شود با این حال از نحوه برخورد نویسنده با موضوع معلوم است که از حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات استقبال کرده و راضی است.
   

ثبت‌نام یا تبلیغ؟!

  احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، روز گذشته در اقدامی عجیب، با حضور در وزارت کشور و در نشست خبری مشترک با مشائی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور رفته بود، گفت: «برای تحقق نقش‌‌آفرینی مشائی در حماسه، سه روز روزه و ۱۴ هزار صلوات نذر کرده‌ام»!

وی افزود: «امروز احساس وظیفه کردم و بعد از هشت سال مرخصی گرفتم تا در مقدمات حماسه بزرگ حضور داشته باشم! وی تصریح کرد: مشائی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشائی»! پس از نشست خبری مشائی و احمدی‌نژاد، محمدحسن قدیری ابیانه برای نشست خبری پشت تریبون رفت.

 وی در ابتدای سخنانش در اعتراض به اقدام رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد امروز با این حرکت، چهره واقعی خود را به ملت نشان داد. در همین هنگام، یکی از حامیان مشائی به روی صحنه رفت و در اعتراض به اظهارات قدیری ابیانه، تمام میکروفون‌های تعبیه شده بر روی میز را به زمین ریخت و در ادامه، دقایقی هواداران مشائی و قدیری ابیانه به زدو خورد پرداختند.

 گفتنی است برگزارکننده و مجری انتخابات، به لحاظ قانونی و اخلاقی و شرعی برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای، باید از  هرگونه حمایتی از نامزدها آن هم به این آشکاری خودداری کند، اما تعجب‌برانگیز این است که چرا چرا عکس آن اتفاق افتاد!

برداشتن حصر منتظری نتيجه یک سال و نیم تلاش متعدد حسن روحانی!!

حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد ریاست‌جمهوری که دبیر سابق شورای امنیت ملی بوده، در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران درباره حصر منتظری گفت: «رئیس عالی‌شورای امنیت ملی رئیس‌جمهور است نه دبیر آن و در آن موقع، آقای خاتمی رئیس بودند. من در مورد آیت‌الله منتظری باید بگویم که کسی که به مدت یک سال و نیم جلسات متعدد گذاشت و حصر را از روی ایشان برداشت، من بودم و برداشتن حصر با نامه من و از دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی انجام شد»!

ادامه مواضع فتنه گرانه روحاني

به گزارش جوان آنلاین، حسن روحانی کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری در جلسه سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد که از سوی بسیج دانشجویی برگزار شد در اظهارات خود گفت : اینهمه نگرانی برای ورود هاشمی به عرصه انتخابات برای چیست ، نکند مخالفان میترسند هاشمی رأی بالا بیاورد؟

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد افزود : حالا که معلوم نیست هاشمی بیاید یا نه ، چرا مخالفانش دست و پای خود را گم کرده و نگران آمدن وی هستند؛ باید بدانید که با این حرفها و شلوغ کردنها حماسه سیاسی رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید در مورد کسانی که در جریان فتنه دارای رفتار و موضعی سوال برانگیز بوده و امروز دم از ورود به عرصه انتخابات را میزنند چه نظری دارید گفت : 4 سال است که فتنه ، فتنه میکنند و خیلی چیزها است که مردم نمیدانند و اگر زمان آن برسد همه را بازگو خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : 4 سال است که آنوری شنیدید ، یکبار هم اینوری بشنوید ، ناراحتی ندارد.

روحانی با بیان اینکه فضای امنیتی کشور به نفع کسی نیست گفت: نباید به شأن بزرگان توهین شود و طرح آن هم به نفع کسی نیست ، زمانش که فرا برسد همه چیز روشن خواهد شد ولی بدانید طرح توطئه فتنه از روز قبل از انتخابات آغاز شده بود و از این جهت مطرح نشد که بعضی ها ترسیدند رأی مورد نظر کسب نشود.

وی در جواب پرسش دانشجوی دیگری مبنی بر وجود بد اخلاقی در کاندیداها گفت : این بداخلاقی ها از مناظره تلویزیونی شروع شد و همان زمان باید جلوی آن می ایستادید و مقصر این امر صدا و سیما است که در مقابل تهمت زدن ها و دروغگویی ها کاری نکرد تا امروز این قضیه ادامه پیدا کند.

به گزارش تیتر یک،‌ روحانی ادامه داد: شاید میترسیدند اگر این دروغ ها بر ملا شود کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات شکست بخورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص جهت گیری سیاسی خود اظهار داشت : من در کل همیشه انسان اعتدال گرایی بوده ام و در رابطه های کاری نیز به این نکته توجه داشته ام به نحوی که از اول زندگی سیاسی خود با افراطیون کار نمیکردم و مشکل داشتم .

روحانی افزود : رابطه من با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل در کار ادامه خواهد داشت و اعضای کابینه خود را از میان افراد کارشناس و متخصصی که اعتدال دارند برخواهم گزید تا از افراد دلسوز و مفید با هر جناحی که هستند بتوانیم به بهره برداری مفید برسیم .

وی ادامه داد: ما با هرکشوری که منافع ما را تأمین کند رابطه برقرار خواهیم کرد زیرا نه با کسی عهد اخوت بسته و نه با کسی دشمنی داریم و اگر اختلافی وجود داشته باشد از سوی دشمنان است که به ما تجاوز کرده اند.

روحانی گفت : ما از اول هم با آمریکایی ها دشمنی نداشتیم بخصوص در اوایل انقلاب و این آنها بودند که دشمنی را شروع کردند و اگر آنان دشمنی خود را قطع کنند و به مد نظر قرار دادن مصالح برابر با ایران محترمانه مذاکرات را انجام دهند ما هم مشکلی نخواهیم داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت : من مدت زیادی را با هاشمی رفسنجانی کار کرده و سالهای زیادی را با وی به سر برده ام و فکر میکنم از نظر فکری قرابت زیادی با وی دارم.

نتانیاهو این مسئله را به خاطر بسپارد!

  منابع وابسته به محافل نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی از هشدار تند «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در زمینه ادامه حملات این رژیم به خاک سوریه خبر دادند.

خبرگزاری‌ها به‌تازگی از تماس تلفنی بین نتانیاهو و پوتین خبر داده بودند؛ اما پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» مطالبی را فاش کرده که ظاهراً از منابع خاص اطلاعاتی خود دریافت کرده است. دبکا گفته است: پوتین نه‌تنها به نخست‌وزیر راست‌‌گرای اسرائیل در خصوص ادامه حملات به خاک سوریه هشدار داده است؛ بلکه تأکید کرده که ممکن است روس‌ها به حملات آتی پاسخ دهند!» به‌نوشته دبکا، پوتین در این مکالمه تلفنی به نحوه پاسخگویی روس‌ها به حملات آتی به خاک سوریه اشاره نکرده است اما تصریح کرده که دستور تسهیل تجهیز سوریه به سلاح‌های پیشرفته روسی را صادر کرده است.

ممکن است منظور از سلاح‌های پیشرفته روسی، موشک‌های ضدهوایی اس– ۳۰۰ و موشک‌های پردقت اسکندر باشد که بردی معادل ۲۸۰ کیلومتر دارند و با دقتی تا شعاع پنج تا هفت متر اهداف را هدف قرار می‌دهند».

پوتین همچنین تأکید کرد نه به اسرائیل، نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که حکومت سوریه را سرنگون کنند. وی همچنین به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد که این مسئله را به‌خاطر بسپارد!

حضور 5 کشتی‌گیر نوجوان استان مرکزی در مسابقات روز جهانی کودک


حمیدرضا کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک از روز گذشته در تهران آغاز و تا 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امیرحسین شکوری، رسول قهرمانی‌زاده و ابوالفضل شمس سه کشتی‌گیر نوجوان فرنگی کار و علیرضا گودرزی و سجاد امیری دو کشتی‌گیر نوجوان آزاد استان در این مسابقات حضور دارند.

رئیس هیئت کشتی استان مرکزی ادامه داد: این کشتی‌گیران ارزنده استان از سوی کمیته فنی فدراسیون کشتی برای حضور در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند و با توجه به شایستگی‌هایی که دارند امید می‌رود موفق به کسب عناوین درخشانی در این رقابت‌ها شوند.

کلهر همچنین از برگزاری مسابقات انتخابی کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان باشگاه‌های استان خبر داد وگفت: این مسابقات انتخابی 20 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در اوزان 58، 63، 69، 76، 85، 97، 130 کیلوگرم برگزار می‌شود.

 

معرفي اعضاي ستاد حسن روحاني

«علی یونسی» در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز،  اعضای ستاد حسن روحانی، نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی کرد.

وی افزود: ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده است. نعمت‌زاده، وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است.

وی اضافه کرد: اکبر ترکان، قائم‌مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است. یونسی تصریح کرد: یاسر هاشمی(فرزند کوچک هاشمی رفسنجانی) نیز مشاور حسن روحانی بوده و در اتاق فکر وی، ایشان را یاری می‌دهد.

سفرهاي تبليغاتي ريس جمهور!!

آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز‌جمعه اصفهان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان تأکید کرد:

سفر اخیر آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد همانند دو سفر قبل خود به استان‌های سمنان و خوزستان، تبلیغاتی بود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: دلیل اینکه در این سفر بنده به استقبال ایشان نرفتم، این بود که سفر وی را تبلیغاتی دانستم. وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره نقش جهان و مصلای اصفهان عنوان کرد: در چند سال قبل، چندین‌بار به آقای رئیس‌جمهور دستور تکمیل این طرح‌ها را دادیم؛ اما تاکنون این طرح‌ها در حد شعار بر روی زمین باقی مانده‌اند.

حمایت کردن برای حمایت شدن!

با نزدیک شدن به زمان انتخابات، اتفاقات پرسش‌برانگیز نیز بیشتر می‌شود. در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها از این روند، مصطفی تاج‌زاده نوشته‌ای به بیرون زندان ارسال کرده که در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است.

 وی ضمن اینکه ادعا می‌کند ماه پیش رو، ماه راستی‌آزمایی حاکمیت است، از صلاحیت مشائی دفاع کرده و می‌افزاید: مشخص می‌شود که آیا مخالفت با استفاده از انتخابات آزاد به‌دلیل جلوگیری از سوءاستفاده دشمن مطرح شده یا این اقدام، زمینه‌ساز برپایی انتخاباتی مهندسی شده و فرمایشی است.
وی ضمن «استبدادی و برده‌داری» خواندن جمهوری اسلامی، خواستار تأیید صلاحیت نامزد فتنه‌گران «برای حل مشکلات کشور» می‌شود و سپس در فراز اصلی می‌نویسد: انتخابات حماسی و ۵۰ میلیونی مستلزم تأیید صلاحیت همه کسانی است که حاضرند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند. گروه احمدی‌نژاد نیز حق دارند رأی‌آورترین نامزد خود را به صحنه بفرستند و شورای نگهبان حق ندارد و نمی‌تواند صلاحیت مشائی را رد کند. وی در ازای این اظهارنظر از احمدی‌نژاد و دولت وی خواست صلاحیت نامزدهای جریان اصلاح‌طلب را در انتخابات شوراها تأیید کنند.

نكته: یکی از خصیصه‌های سیاست‌بازی در دور و نزدیک شدن و دوست و دشمن شدن بروز پیدا می‌کند که بعضاً به زد و بند می‌رسد. در این حالت، سیاست‌بازان اصول و توافقات و خطوط فاصل و خطوط قرمز را نادیده می‌گیرند و زیر پا می‌گذارند و برای فریب افکار عمومی ادعا می‌کنند چنین اقداماتی برای سهم داشتن در قدرت، لازم است و آن را چنان توجیه می‌کنند که این روش ماکیاولیستی قبیح شمرده نشود. فراز پایانی نوشته تاج‌زاده دقیقاً‌ استفاده از این روش و اعلام آمادگی برای یک معامله ماکیاولیستی است.

شكنجه محبان اهل بيت ( ع ) در كشور آُذربايجان

در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) یکی از اهالی مؤمن جمهوری آذربایجان در روستایی در لنکران این جمهوری، به اتهام برگزاری مجلس روضه حضرت زهرا(س) بازداشت شد و پس از شکنجه بسیار از سوی نیروهای امنیتی این کشور، آنان او را از ساختمان سه طبقه به زمین پرتاب کردند!

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 4 اردیبهشت 1392

 
 سرمقاله شریعتمدای علیه احمدی نژاد و مشایی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول كیهان در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان ' پایان بزرگراه با احتیاط برانید ! ' خطاب به احمدی نژاد نوشت: آقای رئیس جمهور در ماه های آخر مسئولیت خود دستاوردهایتان را ضایع نكنید!در این یادداشت آمده است: اگرچه آقای رئیس جمهور اعلام كرده است كه برای سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام و در ادامه خدمت رسانی به مردم، عازم سفرهای استانی شده است ولی آنچه در جریان سفرهای اخیر پررنگ تر از افتتاح این طرح و آن پروژه به چشم می خورد، هزینه كلان و نجومی از بیت المال برای تبلیغ انتخاباتی به نفع نامزد احتمالی حلقه انحرافی و در همان حال، تنش آفرینی و حاشیه سازی با حمله به دشمنان فرضی است و باز هم مثل همیشه، بی آن كه برای اثبات ادعاهای خود هیچ سندی ارائه كند و یا از افراد و جریاناتی كه مدعی است در مسیر خدمت رسانی ایشان سنگ اندازی می كنند، كمترین نام و نشان و مشخصاتی بر زبان آورد.كیهان می نویسد: مگر همین جناب مشایی با متهم اول فساد كلان و ۳ هزار میلیارد تومانی بانكی دو ملاقات خصوصی در هتل لاله تهران نداشته است؟ چرا موضوع آن ملاقات ها را كه با ذكر سند در دادگاه مطرح شده است فاش نمی كنید؟

ادامه نوشته

واکنش سردار فیروزآبادی به سخنان دیروز احمدی نژاد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول دانستن جوسازی های رئیس جمهور در سفر به خوزستان خواستار این شد که رئیس جمهور به اینگونه سخنان پایان دهد. 
 
به گزارش دفتر ویژه رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آرمان جمهوری اسلامی ایران، عدالت و حمایت از محرومین است. هر کس رئیس جمهور می شود، همین آرمان را باید دنبال کند.وی تاکید کرد: جوسازی مقام محترم رئیس جمهوری آقای احمدی نژاد در سفر به استان خوزستان غیر قابل قبول و مایه تشویش اذهان عمومی است.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: ملت ایران نشان داده است که همه خواستار عدالت بوده و شهدای این ملت فدائیان عدالت هستند، لذا امیدواریم آقای احمدی نژاد به این گفتمان خود خاتمه دهد.
 
 

همه می‌دانند خاتمی رئیس‌جمهور نمی‌شود

  «دعوت‌کنندگان خاتمی به نامزدی انتخابات می‌دانند که او رئیس‌جمهور نمی‌شود و او را برای دردسرسازی می‌خواهند.»

 این مطلب را امین بزرگیان، از همکاران خارج‌نشین نشریات زنجیره‌ای، مورد تأکید قرار داد و نوشت: «او را دعوت می‌کنند تا کاندیدا شود و دردسر ایجاد کند. دردسری نه برخاسته از تأیید صلاحیت و رئیس‌جمهور شدنش که دردسری برخاسته از رد صلاحیت و با رئیس‌جمهور نشدنش. گویا همه می‌دانند او رئیس‌جمهور نمی‌شود.

این بار خاتمی از جنبه سلبی‌اش قرار است دردسر شود و نه جنبه ایجابی‌اش (دوم خرداد). می‌توان در وضعیت جدید و از موضعی به مراتب رادیکال‌تر از تحریم، او را به کاندیداتوری دعوت کرد؛ نوعی دیالکتیک منفی.» یادآور می‌شود به‌تازگی چند تن از فتنه‌گران بازداشتی از خاتمی برای نامزدی انتخابات دعوت کرده بودند؛ اما اغلب بازداشت‌شدگان فتنه سبز حاضر به همراهی با این دعوت نشدند.

رسيدن كانديداي جريان انحرافي به مقام صبر و رضا!!!

منبع : «ایرنا»

 ايرنا به‌تازگی در گفت‌وگو با بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیک به دولت، نوشت که اسفندیار رحیم‌مشایی «بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به مقام رضا رسیده» است.

 شریف‌زاده همچنین تلویحاً از نامزدی مشائی خبر داد و گفت: «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی‌کند، از این رو گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»[!]

خدا عاقبت همه را ختم به خير كند.

برگزاری جشنواره بی‌عفتی!!!

به‌تازگی در تهران به‌صورت رسمی و آزاد، جشنواره‌ای با نام جشنواره «سیبیل‌ها» با حضور دختران و پسران با هدف ساختارشکنی و بی‌حیایی برگزار شده است.

 این جشنواره که با حضور گسترده دختران و پسران با هدف بی‌حیایی و بی‌عفتی عمومی در سایه امن و به‌صورت آزاد در یکی از بوستان‌های تهران برگزار شد، عنوان «سیبیل‌ها بیشتر به کی می‌آید» را به خود گرفته بود و بیش از سیصد نفر از دختران و پسران به‌صورت بسیار زننده در آن حضور داشتند. دختران با اوضاع بسیار اسف‌بار و پسران هم با قیافه‌‌های آنچنانی به بی‌حرمتی و تمسخر در ایام فاطمیه پرداختند.

 تصاویر دختران و پسران سیبیل‌دار که در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به‌شدت مورد استقبال رسانه‌ها و پایگاه‌های ضدانقلاب قرار گرفته و با نمایش تبلیغاتی گسترده این جشنواره، این اقدام آنان را آزادی‌خواهی قلمداد کردند. عکس‌های دختران و پسران شرکت‌کننده در این جشنواره بی‌عفتی که به‌صورت آزاد در تهران برگزار شده، کاملاً مشهود و قابل شناسایی است و دختران با بدحجابی تمام و آرایش‌های غلیظ که گویا سازماندهی شده بود، در این برنامه شرکت داشتند.

 یک گروه به نام «موسیلی و گلابتون» که اصلاً مشخص نیست که چیست و چه هدفی دارد، برگزارکننده این جشنواره بی‌عفتی بوده است.

پاسخ سفارت سو ئیس به نماینده بسیج

در پی مراجعه نماینده بسیج به سفارت سوئیس، این سفارتخانه در ابتدا حاضر به پاسخگویی نشد و پس از چند بار پیگیری اعلام کردند که جایزه فوق را دریافت نموده اند ولی هنوز به کاخ سفید ارسال نشده است. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، در پی عدم حضور سفیر سوئیس در مراسم اهداء جایزه باروت خیس که در نوع خود تندیسی منحصر به فرد به شمار می‌رود؛ این تندیس تحویل مسئول اداره پست خرمشهر – محل اجرای مراسم – شد تا به سفارت سوییس در تهران ارسال شود.

پس از پیگیری از اداره پست، آن مجموعه تندیس فوق را در تاریخ یازدهم فروردین ماه جاری به دفتر سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا ارسال نموده است.

در پی مراجعه نماینده بسیج به سفارت سوئیس، این سفارتخانه در ابتدا حاضر به پاسخگویی نشد و پس از چند بار پیگیری اعلام کردند که جایزه فوق را دریافت نموده اند ولی هنوز به کاخ سفید ارسال نشده است.

به گزارش فارس، جایزه باروت خیس در پی افشاگری میشل اوباما - همسر رئیس جمهور آمریکا - در تعیین اهداء جایزه فرمایشی اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو از سوی بسیج به وی اهداء گردید که پیش از این از سفیر سوئیس برای دریافت جایزه در مراسمی رسمی که در شلمچه برگزار شد دعوت به عمل آمده بود.

این جایزه قرار است به صورت سالانه به مخالفین جمهوری اسلامی ایران که ناخودآگاه توطئه یا طرحی شوم را علیه ایران اسلامی برملا می کنند و حقیقت زر و زور و تزویر استکبار را نمایان می سازند اهداء گردد.

انتظار می رود که سفارت سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، این تندیس را در اسرع وقت به کاخ سفید ارسال نماید تا خانم میشل اوباما همسر رییس جمهور آمریکا و همچنین دیگر مخالفان ایران اسلامی برای روشنگری های بعدی و پرده برداری از چهره تزویر آمریکا تشویق شوند.

 
 

کاندیدای جبهه پایداری تعیین شد

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از تایید کامران باقری لنکرانی در شورای فقاهتی این جبهه خبر داد و گفت که وی هفته آینده معرفی خواهد شد. 
 
حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخاب کاندیدای این جبهه گفت: دوستان شورای مرکزی مایل بودند که جلیلی، لنکرانی، فتاح و میرکاظمی در ائتلاف این جبهه حضور داشته باشند اما خود این دوستان، انگشت اشاره را به سمت لنکرانی بردند.

وی افزود: ما مایل بودیم که همین جمع ائتلاف ادامه پیدا کند اما خود این دوستان مایل به ادامه موضوع نبودند، بلکه معتقد بودند که باید برای یک نفر کار کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درخصوص تایید کامران باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری توسط شورای فقاهتی این جبهه گفت: اگر وی به تایید شورای فقاهتی نرسیده بود که معرفی نمی‌شد و حتما لنکرانی به تایید رسیده است که آیت الله مصباح یزدی به عنوان یکی از فقهای جبهه پایداری، در جلسه معرفی وی حضور خواهد یافت.

جلالی در مورد حضور سعید جلیلی در این مراسم نیز تصریح کرد: اگر وی سفر خارجی نداشته باشد، دوستان مایل هستند که وی در جلسه حضور داشته باشد البته برای حضور وی، پیگیری‌هایی هم انجام شده است.

وی درباره اعلام حمایت رسمی جلیلی، میرکاظمی و فتاح از لنکرانی، تأکید کرد: امیدوارم که این امر محقق شود چرا که بعید می دانم مانعی بر سر این کار وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاندیدای جبهه پایداری قرار است که روز یکشنبه با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد ارک تهران برگزار شود.
 
 

 

علامه مصباح يزدي : اگر خدا نتيجه‌اي بخواهد،منتظر نظرسنجي‌ها نمي‌ماند

آيت الله مصباح يزدي در هفته گذشته در نشستي كه با اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مورخه ۱۴/۱/۱۳۹۲ داشت، با ايراد سخنان مهمي به تحليل بيانات رهبر انقلاب در حرم رضوي پرداخت.

ما مرد وظيفه‌ايم، نه به دنبال نتيجه؛ بايد ببينيم وظيفه‌مان چيست، همان را انجام دهيم. نتيجه چه خواهد شد؟ هر چه خدا بخواهد. ممكن است نتيجه همان شود که ما مي‌خواستيم؛ شايد هم خدا مصلحت نداند و خلاف آنچه ما خواستيم، حاصل شود...

ادامه نوشته

واکنش حجه السلام قرائتی به پیام رئیس جمهور در مورد هوگو چاوز

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به پیام تسلیت احمدی نژاد که به مناسبت درگذشت هوگو چاوز صادر شد، واکنش نشان داد و گفت: کسی که دستش را از دست مراجع خارج کند دچار این غفلت ها خواهد شد.

ادامه نوشته

آرزوی های آمریکا برای انتخابات 92  

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، در اظهاراتی گستاخانه ابراز امیدواری کرد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۹۲ شاهد آشوب و تظاهرات باشد.

وی گفت: مردم ایران باید در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند.

 کلینتون که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، مدعی شد: تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران نیست؛ ولی برخلاف ادعای وی، تحریم‌های اخیر کشورهای غربی با هدایت واشنگتن، باعث محرومیت بیماران ایرانی از داروهای مورد نیازشان شده است.

تشکر خاتمی از عسگر اولادی!!

منبع : جوان آنلاین

یکی از اعضای اتاق فکر خاتمی، در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با آقای عسگراولادی گفت‌وگو کرد و به نقل از خاتمی به وی گفت: شما منصفانه حرف زدید و نشان دادید خط امام هنوز در کشور زنده است.

وی همچنین تأکید کرد: آقای خاتمی تصمیم داشتند حضوری از شما به‌دلیل مواضع اخیرتان قدردانی و تشکر کنند که به دلیل بعضی معذوریت و محذوریت‌‌ها از این کار منصرف شده است!

چرا «خالدمشعل» از ايران تشكر نكرد؟

محمدحسين جعفريان :

هفته گذشته دفتر حماس در تهران پيامي را به رسانه‌ها داد كه در آن از سخنان رهبر انقلاب در اجلاس «اساتيد جهان اسلام و بيداري اسلامي» به ويژه بخشي كه به قدرداني از استقامت و پايداري مبارزان فلسطيني مربوط بود، تشكر بسيار شده است.

طي چند ماه اخير، خاصه پس از آنكه حماس دفتر خود را از دمشق به قاهره و دوحه برد، رهبران اين گروه كمابيش حساب خود را از ايران اسلامي جدا كرده‌اند. در پي اين رفتار، ‌محافل داخلي هشدارهايي به دستگاه ديپلماسي كشور داده و از اين كج‌رفتاري گلايه كردند و خواستار اتخاذ مواضع هوشيارانه در قبال مسئولان حماس شدند.

دفتر حماس در تهران، پيامد اين كجمداري‌ها تلاش‌هاي بسيار كرده و مي‌كند تا همچنان مواضع اين گروه را در جهت همراهي و پاسداشت كمك‌هاي بي‌دريغ كشورمان نشان دهد. اما به نظر مي‌رسد بزرگان حماس چندان با مسئول دفتر خود در تهران همسو و هم‌نظر نيستند. چندي قبل «خالدمشعل» در كنگره سراسري حزب «عدالت و توسعه» تركيه شركت كرد. او در آنجا سخنراني كرد و القاب عجيب و غريبي به «رجب طيب اردوغان» داد. اين در حالي است كه ارتش تركيه آشكارا با رژيم صهيونيستي همكاري مي‌كند. آنها اعضاي القاعده را در سر‌تاسر جهان گزينش كرده و به سوريه منتقل مي‌كنند. به مرسي پيشنهاد عبور از حكومت اسلامي و بر‌گزيدن خط‌مشي لاييك داده و تمام سياست‌هاي حمايتي‌شان در فلسطين به حرف خلاصه مي‌شود. اما در عمل حاضر به دادن هر باجي براي عضويت در اتحاديه اروپا هستند.

ادامه نوشته

وزیر اطلاعات: توطئه‌های امنیتی علیه نظام 'عقبه اقتصادی' دارند

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد. در ابتدای جلسه امروز سؤال موسی الرضا ثروتی از وزیر اطلاعات مطرح شد. در این جلسه علاوه بر مصلحی جمعی از معاونین وی نیز حضور داشتند که ثروتی نماینده بجنورد و جاجرم سؤال خود مبنی بر علت رد صلاحیت فعالیت شرکت مشاور گذر راه فرودگاه بجنورد پس از دو سال را مطرح کرد.

ادامه نوشته

آمریکا جنگجویان سایبری خود را چگونه تربیت می کند؟

به گزارش مشرق ،آیا می دانید چقدر طول می‌کشد تا یکی از بهترین مجریان سایبری ارتش آمریکا تربیت یافته و آماده انجام عملیات‌های تهاجمی و مهم باشد؟ بر اساس اظهارات یکی از مقامات رده بالای اطلاعاتی ارتش، این فرآیند در حدود 5 سال به طول می‌انجامد.

ژنرال مری لگر (Mary Legere)، قائم مقام اطلاعات ستاد فرماندهی ارتش آمریکا طی سخنرانی 23 اکتبر خود در مجمع کنفرانس سالیانه ارتش آمریکا در واشنگتن و حین بحث در مورد "هنگ 780 اطلاعاتی نیروی زمینی ارتش" گفت: "اینها سربازانی نیستند که از دبیرستان داور در نیوهمشایر فارغ‌التحصیل شده باشند. این سربازان نیاز به زمان و آموزش بسیاری دارند که در بهترین دانشگاه‌های ما ارائه می‌شوند."

ادامه نوشته

زهرا اشراقی : من رأی نمی‌دهم اما...!

من رأی نمی‌دهم اما...!
  «زهرا اشراقی» همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب منحله مشارکت، مدت مدیدی است که فیس‌بوک‌نشین شده و البته گاه، گاف‌های عجیبی نیز در این شبکه به سیستم‌های اطلاعاتی غرب می‌دهد.

وی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با اشتیاق زایدالوصفی اعلام آمادگی کرده که حاضر است برای کاندیداهای این انتخابات، تبلیغات اینترنتی انجام دهد؛ اما نه به‌صورت رایگان. مشاور وزارت کشور دولت اصلاحات، با اظهار اینکه تفاوتی بین نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری آینده نمی‌بیند، تأکید کرد تا وقتی که شورای نگهبان وجود دارد، حاضر به رأی دادن نیست اما از پول تبلیغات این مناسبت نیز نمی‌تواند بگذرد!

 این گفته او درباره موجودیت شورای نگهبان در حالی است که طبق قانون اساسی مصوب جمهوری اسلامی، وظیفه نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بر عهده شورای نگهبان است، حال چرا او برخلاف ادعای همیشگی قانون‌مداری خود تابع قانون نیست، از تناقضات جالب جریان اصلاحات است.